Шановні колеги!
У жовтні на базі центру «Право вибору» (м. Харків,
вул. Киргизька 10) разом з польськими колегами розпочинається цикл
семінарів (рівні I, II, III) для
спеціалістів, які працюють з дітьми з
порушеннями розвитку (дефектологи, психологи, логопеди, спеціалісти з сенсорної
інтеграції) та батьків.
Ведуча семінарів: Ізабела Спихал -
педагог, логопед, терапевт сенсорної інтеграції з 25 річним стажем роботи з
дітьми з важкими порушеннями розвитку (сіндром Дауна, аутизм, діслексія,
афазія, дисфункція сенсорної інтеграції тощо).
Тема семінарів :AУТИЗМ – своєчасний діагноз і терапія порушень.
I РІВЕНЬ - 2-денні заняття –
27-28жовтня 2016 р.
Діагноз порушень при аутизмі
I день:
1. Характеристика проявів. Сучасні знання
про походження аутизму. Міфи та наукові факти.
2. Своєчасне діагностування аутизму.
- від 3 до 30 місяця життя
- оцінка рівня інтелектуальних функцій від
30 місяця до 5 року життя
- анатомічні та функціональні різниці мозкових
півкуль
- діагностичні тести (шкала Лейтера,
невербальний тест на розумові здібності SON)
- діагностування з метою виявлення домінуючого
боку тіла
- оцінка досягнень у розвитку мовлення,
комунікації, забави, наслідування
- оцінка соціальної поведінки і
моторики
- розмова з батьками, як її провести
II день:
1. Відмінність між аутизмом та іншими розладами
комунікації - афазією, алалією, синдромом Аспергера
2. Практичне проведення діагностики дітей
з аутизмом
- як провести обстеження дитини – умови
перших зустрічей
- обов'язкові засоби, що роблять можливим
детальний діагноз сфер розвитку
- складна поведінка дитини, як
впоратися
- формулювання діагнозу дитини і
програми терапії
3. Аналіз фото й фільмів.
4. Дискусія, запитання і відповіді.
Терапія порушень при аутизмі ч. 1
I день:
1. Теоретичні основи нейробіологічної терапії
- нейропластичність нервової системи
- механізми навчання
- навчання і розвиток
2. Структура терапевтичної програми -
елементи, будова, окреслення мети.
3. Терапія зорових функцій
- зоровий контакт
- розширення зорового поля
- контроль за виконанням дій з
допомогою зору
- зоровий аналіз та синтез
- підбір відповідної терапевтичної допомоги
(створення головного методу роботи)
4. Терапія слухових функцій
- тренінг слухової уважності –
звернення уваги на слуховий стимул, локалізація джерела звуку у просторі,
розпізнавання і запам'ятовування звуків, розпізнавання звуків і поєднання їх з
іншими стимулами
- тренінг розуміння і наслідування звуків
мовлення
- підбір відповідної терапевтичної допомоги
5. Тренінг мислення
- творчість в рамках категорій
- вправи для причинно-наслідкового мислення
- кодування
II день:
1. Терапія функцій лівої півкулі мозку
- використання невербального матеріалу
- стимуляція з допомогою мовного матеріалу
- презентація відповідної терапевтичної
допомоги
2. Кшталтування мовленнєвої системи
- розуміння
- наслідування, повторювання, створення
відповіді
- діалог - наука відповіді і задавання питань
3. Рання наука читання як допоміжний чинник
комунікації
4. Аналіз і добір терапевтичної допомоги
– створення загального методу роботи терапевта
5. Дискусія, питання, відповіді
III РІВЕНЬ - 2-денні заняття - грудень
Терапія порушень при аутизмі ч. 2.
Робота з батьками
I день:
1. Стан батьків дитини з аутизмом
- травма - біль і страх
- пошук допомоги
- підтримка родини та близьких або її відсутність
- перша зустріч з терапевтом
2. Підготовка батьків до домашньої терапії
- роль терапевта у процесі
- роль батьків – поділ завдань для тата
й мами
- допомога у впорядкуванні роботи вдома
- надання батькам обов'язкових знань,
вмінь і допомоги для роботи з дитиною
- складна поведінка дитини - як
впоратися – оптимізація взаємин з дитиною
3. Терапія суспільних норм в сім'ї
4. Стимулювання розвитку забави.
II день:
1. Стимуляція моторики
- сфера великої моторики – типові порушення
у дітей з аутизмом - апраксія
- вправи для малої моторики – планування
рухів як допомога і приготування до чітких рухів артикуляційних та руками
2. Мануальна техніка спонукання звуків мовлення
у дітей, котрі не наслідують і не повторюють мовлення оточуючих
3. Терапія сенсорних стимулів (нюх,
дотик, смак)
4. „Щоденник подій” - техніка, що в
багатьох аспектах допомагає мовному розвиткові. Основи, функції, способи ведення
щоденника.
5. Вправи для пам'яті.
6. Підсумування - вибір головного
напряму в терапії для дітей з аутизмом, аналіз терапевтичних програм і фільмів.
Дискусія, запитання і відповіді.
Запис - 38(067)418-32-09 – Валентина
Антонівна
e-mail: pravovibora@ukr.net
Комментариев нет:
Отправить комментарий